"Podatkowa Paczka": KSeF w samorządach – jak przygotować do nowego systemu różne jednostki w gminie?

Krajowy System e-Faktur, który wystartuje 1 lutego 2026 r. będzie wyzwaniem także dla gmin. Na ogół są one bowiem podatnikami VAT, a różne ich jednostki organizacyjne będą musiały wystawiać faktury w nowym systemie. Opowiada o tym Joanna Kilijańska, doradczyni podatkowa i partnerka w kancelarii Paczuski Taudul.

Z tego odcinka „Podatkowej Paczki” dowiesz się m. in.:

- co ogólnie oznacza dla podatników wprowadzenie KSeF i jakie są terminy jego startu?

- jak powinno wyglądać kompleksowe przygotowanie do wdrożenia KSeF w gminie i jak powinny ze sobą współpracować jej jednostki organizacyjne?

- kto w poszczególnych jednostkach powinien być upoważniony do dostępu do KSeF i jak może wyglądać nadawanie takich uprawnień?

- jak powinno wyglądać e-fakturowanie w samorządowych grupach VAT?

Audycja została nagrana w dniu 19 września 2025 r. według stanu prawnego i wiedzy uczestników nagrania na ten dzień.