Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Krajowy System e-Faktur
Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) to ważne wyzwanie organizacyjne. Wdrożenie wystawiania faktur ustrukturyzowanych wpłynie w organizacji na wszystkie procesy sprzedażowe i zakupowe, a tym samym na prace oraz sposób realizowania obowiązków służbowych w zespołach obsługujących działalność biznesową.
KSeF będzie miał wpływ na takie aspekty działalności firmy jak obieg faktur sprzedażowych i zakupowych, konieczność wprowadzenia zmian do umów/regulaminów określających zasady współpracy z podmiotami zewnętrznymi oraz na wewnątrzorganizacyjny podział obowiązków, ustalenie skutecznych sposobów wymiany dokumentacji sprzedażowej i zakupowej w zależności od profilu kontrahentów (krajowych, międzynarodowych, prowadzących działalność gospodarczą lub konsumentów), ustalenie zasad pracy organizacji w trybach offline i awaryjnych oraz po ich zakończeniu, nadawania i odbierania uprawnień do działania w imieniu organizacji w ramach funkcjonalności platformy KSeF.
Kancelaria Paczuski Taudul pomaga klientom w przygotowaniu się do procesu wdrożenia KSeF, w pilotowaniu wdrożenia na etapie testowania oprogramowania oraz oferuje swoje wsparciu po rozpoczęciu fakturowania ustrukturyzowanego obligatoryjnie.
Nasza oferta
Nasze usługi polegają w szczególności na udzieleniu klientom następującego wsparcia:
- w szkoleniu pracowników i przedstawicieli organizacji, aby zapewnić zrozumienie procesu KSeF przed jego wdrożeniem, w trakcie implementacji oraz po rozpoczęciu używania faktur ustrukturyzowanych, co zapewni zaplecze merytoryczne szczególnie dla tych zespołów, w których uregulowania VAT nie stanowią podstawowego zakresu wiedzy do wykonywania obowiązków służbowych;
- w analizie transakcji sprzedażowych i zakupowych celem zdefiniowania zmian jakie należy przeprowadzić w organizacji i w relacjach z kontrahentami, aby skutecznie oraz prawidłowo wdrożyć fakturowanie ustrukturyzowane;
- w opisaniu zapotrzebowania organizacji na rodzaje faktur ustrukturyzowanych w zależności od profilu klientów i specyfiki zdarzeń gospodarczych, z uwzględnieniem konkretnych treści jakie mają zostać włączone do stosowanych w przyszłości schem faktury ustrukturyzowanej lub załącznika do niej;
- w prowadzeniu komunikacji pomiędzy poszczególnymi zespołami wewnątrz własnej organizacji i z zespołem zewnętrznych ekspertów wspierających proces KSeF informatycznie, aby zapewnić porozumienie i zaadresowanie wszystkich potrzeb biznesowych;
- w przygotowywaniu i składaniu wniosków o wydanie interpretacji VAT w odniesieniu do budzących wątpliwości zagadnień.