Ulga na ekspansję

Ulga na ekspansję daje przedsiębiorcom możliwość podwójnego ujęcia wydatków związanych ze zwiększaniem sprzedaży produktów. Oznacza to, że koszty te można uwzględnić zarówno jako koszty uzyskania przychodu, jak i ponownie – poprzez odliczenie ich od podstawy opodatkowania w rocznym zeznaniu podatkowym.

Kto może skorzystać z ulgi?


Z rozwiązania mogą korzystać przedsiębiorcy rozliczający się na zasadach podatku PIT lub CIT. Aby uzyskać prawo do ulgi, podatnik musi w ciągu dwóch następujących po sobie lat podatkowych, licząc od roku podatkowego, w którym poniósł koszty zwiększenia przychodów, spełnić co najmniej jeden z poniższych warunków:

  • odnotować wzrost przychodów ze sprzedaży produktów względem roku podatkowego, w którym poniósł koszty zwiększenia przychodów, 
  • rozpocząć sprzedaż nowych produktów,
  • lub rozpocząć sprzedaż istniejących produktów na nowych rynkach zagranicznych.


Kiedy przysługuje ulga na ekspansję?

Ulga obejmuje koszty poniesione m.in. na udział w targach branżowych, działania marketingowe i informacyjne, dostosowanie opakowań do wymagań klientów, przygotowanie dokumentów niezbędnych do sprzedaży (np. związanych z certyfikacją czy rejestracją znaków towarowych), a także dokumentacji potrzebnej do udziału w przetargach czy składania ofert innym podmiotom.


Jakie korzyści daje ulga?

Podatnik korzystający z ulgi na ekspansję może obniżyć podatek dochodowy, odliczając wydatki na działania zwiększające sprzedaż, o których mowa powyżej. Ulga wspiera rozwój firmy i ułatwia wejście na nowe rynki, a poniesione koszty można uwzględnić podwójnie – jako koszt uzyskania przychodu oraz w ramach ulgi (do 1 mln zł rocznie).

Linkedin

Magdalena Chochołek

Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych, w tym międzynarodowego prawa podatkowego. Ekspertka w zakresie ulg podatkowych.