Weryfikacja obowiązku raportowego MDR

Jednym z najistotniejszych elementów prawidłowego zarządzania ryzykiem podatkowym jest ustalenie, czy określone uzgodnienie podlega obowiązkowi raportowania. Przepisy MDR charakteryzują się znaczną złożonością i niejednoznacznością. Nieprawidłowa kwalifikacja może prowadzić do niewykonania obowiązków ustawowych, a w konsekwencji do sankcji finansowych po stronie osób odpowiedzialnych za raportowanie.

W ramach oferowanej usługi dokonujemy szczegółowej analizy zdarzeń gospodarczych, planowanych transakcji oraz struktur organizacyjnych pod kątem ich potencjalnego uznania za schemat podatkowy. Ocenie poddajemy zarówno aspekty formalne, jak i materialne uzgodnień, w tym spełnienie tzw. cech rozpoznawczych. Uwzględniamy przy tym charakter działalności klienta, a także przepisy krajowe oraz regulacje unijne.

Oceniamy, czy dana transakcja lub struktura podlega obowiązkowi raportowania na gruncie przepisów MDR.


Zakres usług obejmuje m.in.:

  • analizę zdarzenia pod kątem spełnienia przesłanek pozwalających na uznanie za schemat podatkowy,
  • kwalifikację jako schemat standardowy lub transgraniczny,
  • ustalenie i ocenę roli poszczególnych uczestników uzgodnienia (promotor, wspomagający, korzystający) w kontekście przypisania obowiązku raportowego oraz możliwości skorzystania z wyłączeń lub przeniesienia obowiązku na inny podmiot,
  • ocenę terminów i zakresu obowiązków raportowych.
Linkedin

Tomasz Jankowski

Doradca podatkowy specjalizujący się w obszarze cen transferowych i podatku dochodowym od osób prawnych. Autor licznych komentarzy i opinii o tematyce podatkowej.